Ορισμένα νέα δεδομένα, θετικά, αλλά και ανολοκλήρωτα κατά την γνώμη μου, που προέκυψαν από την όλη διαδικασία των φετινών κατατακτηρίων εξετάσεων στην Ιατρική της Αθήνας,μου επιτρέπουν τον σχολιασμό που ακολουθεί και μου υποβάλουν την διατύπωση κάποιων-όχι κατ' ανάγκην οριστικά διαμορφωμένων- προτάσεων, προς συζήτηση και, γιατί όχι, προς υλοποίηση. Με χαρά μου βέβαια να πω, πως ακριβώς αυτά τα νέα δεδομένα είναι που επιτρέπουν σ' αυτόν τον σχολιασμό, να μην έχει τον χαρακτήρα διαμαρτυρίας, αν και οι ήπιες παρεμβάσεις, γνωρίζω καλά πως συχνά αγνοούνται. Λοιπόν:
1. Είναι καλό, που δημοσιοποιούνται ο αριθμός και τα ονόματα (με την σχετική προστασία των προσωπικών δεδομένων), των υποψηφίων, πριν τις εξετάσεις. Στην Ιατρική Αθήνας, αυτό συνέβη για πρώτη φορά!
2. Ακόμη καλύτερο, που- επίσης για πρώτη φορά- δημοσιοποιήθηκαν και οι αναλυτικές βαθμολογίες όλων των συμμετασχόντων. Αρκεί να θυμίσω, πως πέρσι η Ιατρική της Αθήνας, αρνήθηκε επί μακρόν, μέχρι να υπακούσει στην από τον νόμο υποχρέωση της, να δίνει στους υποψηφίους αντίγραφο του γραπτού τους!
3. Φαίνεται ακόμη, πως επιτηρήθηκαν καλύτερα οι εξετάσεις. Οι επιτηρούντες πρέπει να μην ξεχνούν πως δεν πρόκειται για τμηματικές - αν υποθέσουμε πως η επιτήρηση εκεί μπορεί να είναι χαλαρότερη- αλλά για διαγωνισμό με σειρά κατάταξης.
Όμως:
4. Πρέπει να δημοσιοποιούνται και τα θέματα, ώστε να υπόκεινται σε δημόσια κριτική. Αυτό θα έχει ως επακόλουθο την καλύτερη επιλογή τους και κυρίως την προσεκτικότερη διατύπωση τους. Όλοι γνωρίζουμε την σημασία της ακριβούς και πλήρους διατύπωσης των θεμάτων. Απ' έξω φαίνεται καθαρά αμυντικός ο λόγος, να μην γίνεται αυτό.
5. Κυρίως όμως, να τηρούνται και να ελέγχονται αυστηρά οι κανόνες δεοντολογίας στην επιλογή της επιτροπής θεμάτων και στην επιλογή των διορθωτών.
Να δημοσιοποιούνται τα ονόματα και αυτών που υπογράφουν τα θέματα, αλλά και των διορθωτών. Μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, προφανώς, αλλά να δημοσιοποιούνται!
Για παράδειγμα:
- Υπάρχει γραπτό - στην Χημεία παρακαλώ!- που οι δυο βαθμολογητές το αξιολόγησαν, ο ένας για 6 και ο άλλος για 15!!! Στην Φυσική 7 και 14. Στην Βιολογία υπάρχουν δυο 20άρια απ τον ίδιο βαθμολογητή (άλλο 20 δεν υπάρχει σε κανένα γραπτό και σε κανένα μάθημα). Τι τους έβαλε ο άλλος; 14 και 15 αντίστοιχα! Αυτά είναι μερικά μόνο, από τα πολλά παραδείγματα που θα βρει κανείς μελετώντας τα αποτελέσματα.
Τέλος, προηγούμενο σχόλιο μου, που αφορούσε τα θέματα στην Ιατρική Φυσική, δεν ευτύχησε απάντησης από την ομάδα της επιλογής θεμάτων,παρ' όλο που η αντίδραση του Προέδρου της Ιατρικής Σχολής κ.Πέτρου Σφηκάκη, ήταν άμεση, όπως μου γνωστοποιήθηκε αρμοδίως. Απ' όσα μάλιστα μπορώ να συμπεράνω, δεν πρέπει να ελήφθη διόλου υπ'όψιν (δεν είναι βέβαια κατ' ανάγκην κατακριτέο αυτό). Γιατί οι βαθμολογίες στο μάθημα της Ιατρικής Φυσικής υπήρξαν οι χαμηλότερες. Ενδεικτικά, στους 30 πρώτους από τους 192 που βαθμολογήθηκαν (ανάμεσα στους οποίους 30 πρώτους είναι και οι 22 επιτυχόντες), που η συνολική βαθμολογία τους είναι από 40 και πάνω, ο μέσος βαθμός στο μάθημα της Φυσικής, ήταν 13,4.
Το παρόν κοινοποιείται στον Πρόεδρο της Ιατρικής Σχολής.
Πάνος Γιανναρόπουλος, Φυσικός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου