Τρίτη 29 Ιουνίου 2021

Αποτελέσματα στην Ιατρική Πάτρας.

 

    Ανακοινώθηκαν χθες, από την γραμματεία της Ιατρικής σχολής της Πάτρας, τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021, που πραγματοποιήθηκαν τον Μάη του 2021, αντί του Δεκέμβρη του 2020, λόγω των γνωστών συνθηκών. Καλύφθηκαν 18 από τις 19 προβλεπόμενες θέσεις και μάλιστα με υποψηφίους που πέρασαν το 10 σε όλα τα μαθήματα. Στην 19η θέση ισοβάθμησαν 2 υποψήφιοι, η μαθήτρια μου Κατερίνα Βαϊακοπούλου και ένας ακόμα υποψήφιος. Αν έχω πληροφορηθεί σωστά, η συνέλευση του τμήματος, ομόφωνα πρότεινε την εισαγωγή και των δυο, εν γνώσει του ότι ο νόμος δεν επιτρέπει την εισαγωγή ισοβαθμούντων στην τελευταία θέση. Αν έχω καταλάβει σωστά, αυτό είναι μια πίεση προς το υπουργείο, να τροποποιήσει αυτό το όχι και τόσο παιδαγωγικό σημείο του νόμου για τις κατατακτήριες.

       Ανάμεσα στους 18 επιτυχόντες, βρίσκονται και 6 ακόμη υποψήφιοι, που παρακολούθησαν τα μαθήματα μου στην Ιατρική Φυσική:

                          Αφροδίτη Μέξη    (5η)

              Κωνσταντίνος Ζερβογιάννης   (6ος)

              Κατερίνα Δελή    (9η)

              Φώτης Καλαφατάκης  (10ος)

              Αγγελίνα Διδασκάλου   (11η)

              Λυδία Ιμάντ   (13η)

 

Οι βαθμολογίες, που αναλυτικά δημοσιοποίησε η γραμματεία, δείχνουν πως πράγματι τα θέματα στην Ιατρική Φυσική δυσκόλεψαν τους υποψηφίους, πράγμα που, κατά την γνώμη μου, σημαίνει πως αποτέλεσαν σωστό κριτήριο επιλογής. Τα έχω σχολιάσει ήδη σε προηγούμενη ανάρτηση μου. Σήμερα, με ικανοποίηση, θέλω να προσθέσω και το εξής στοιχείο, που προκύπτει από τις βαθμολογίες που ανακοινώθηκαν:  Οι 6 επιτυχόντες μαθητές μου, βαθμολογήθηκαν στην Φυσική με μέσο όρο 14,75 ενώ οι υπόλοιποι επιτυχόντες, με μέσο όρο στην Φυσική 12,55 !

Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021

Αποτελέσματα στην Φαρμακευτική Αθήνας.

 

Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων στην Φαρμακευτική σχολή της Αθήνας. Ανάμεσα στους 13 επιτυχόντες, υπάρχουν και 6 υποψήφιοι που προετοιμάστηκαν από την Ελισάβετ Γιανναροπούλου και εμένα. Παραθέτω τα ονόματα και την σειρά επιτυχίας τους:

 

                Αστερίου Σίσυ                       (1η)

         Μανωλάκου Εβελίνα                 (3η)

         Γκαραμπετιάν Άνυ                   (4η)

         Γεωργάκη Κατερίνα                  (5η)

         Κομηνιάδου Μαργαρίτα               (8η)

         Σταμουλάκης Πέτρος                (9ος)

 

                            Συγχαρητήρια παιδιά και καλό πτυχίο!!!

Σάββατο 29 Μαΐου 2021

 

         Για τα θέματα Φυσικής στην Ιατρική Αθήνας.

 

    Εξετάστηκε σήμερα στις κατατακτήριες εξετάσεις της Ιατρικής σχολής της Αθήνας, το μάθημα της Ιατρικής Φυσικής.  Τα θέματα ήταν 4, από τα οποία, τα 3 από την ακτινοφυσική και το 1 από την φυσική του ανθρωπίνου σώματος.  Δεν έχω ακόμη την ακριβή διατύπωση των θεμάτων, αλλά είναι φανερό, πως τα ζητήματα που εξετάστηκαν, ήταν σχετικά απλά και δεν απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική αντιμετώπιση, αντίθετα με τα θέματα των τελευταίων χρόνων. Έτσι, δύσκολα θα διακριθούν οι υποψήφιοι που έχουν κατανοήσει, από εκείνους που ‘’έχουν μάθει’’.  Ίσως οι εξεταστές να ήθελαν να δείξουν με αυτή την επιλογή τους, συμπάθεια για την ταλαιπωρία των φετινών υποψηφίων, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών. Πιστεύω όμως, πως έχασαν την δυνατότητα μιας ποιοτικότερης κατάταξης τους…

Πέμπτη 27 Μαΐου 2021

 

       Για τα θέματα Φυσικής στην Ιατρική Πάτρας.

 

    Εξετάστηκε χθες στις κατατακτήριες της Ιατρικής της Πάτρας, το μάθημα της Ιατρικής Φυσικής. Είναι η τρίτη χρονιά, που εξετάζεται το μάθημα αυτό, αφού η Ιατρική Σχολή το συμπεριέλαβε για πρώτη φορά στα εξεταζόμενα μαθήματα, τον Δεκέμβρη του 2018. Οπότε, μπορούμε να πούμε, πως διαφαίνεται όλο και πιο καθαρά, ο χαρακτήρας που θέλει να δώσει στην εξέταση, η ομάδα του εργαστηρίου της Ιατρικής Φυσικής, για τον οποίο, ‘’φοβάμαι’’, πως μόνο θετικά σχόλια έχω να κάνω!

1.  Οι υποψήφιοι εξετάζονται σε 8 θέματα  (4, με Α, Β διαφορετικά-άσχετα- μεταξύ τους).  Έτσι, εκτός του ότι δίνουν την δυνατότητα στους εξεταστές να διαμορφώσουν πληρέστερη εικόνα για το πόσο καλά είναι προετοιμασμένος ο υποψήφιος, περιορίζουν πολύ τον παράγοντα τύχη (ή ατυχία), στον οποίο επενδύουν κακώς κάποιες ‘’στοχευμένες στα sos” προετοιμασίες.

2.   Είναι πολύ θετικό, ότι σε κάθε θέμα (!) η ερώτηση κλιμακώνεται, ανεβάζοντας τις απαιτήσεις της, ξεκινώντας από βασικά ζητήματα που πρέπει να γνωρίζει ο υποψήφιος και φτάνοντας σε ζητήματα που πρέπει να έχει κατανοήσει σε σημαντικό βάθος για να απαντήσει.

3.   Είναι ακόμη, πολύ θετικό, πως οι απαντήσεις υπάρχουν στην Ελληνική βιβλιογραφία του μαθήματος και όχι μόνο στο υλικό του eclass του εργαστηρίου, που όσο αυτό είναι επισήμως κλειδωμένο για τους υποψηφίους, δεν πρέπει να αποτελεί υλικό υπο εξέταση. Γνωρίζω βέβαια, πως το εργαστήριο ανταποκρίνεται συχνά σε υποψηφίους που απευθύνονται σε αυτό, αλλά δεν το γνωρίζουν αυτό όλοι οι υποψήφιοι. Όσοι από εμάς το διαθέτουμε, το χρησιμοποιούμε, αλλά αυτό δημιουργεί ανισότητα στις ευκαιρίες των υποψηφίων.

4.  Τέλος, παρ’ όλο που έχω από τους μαθητές μου μια, σε μεγάλο βαθμό, έγκυρη διατύπωση των θεμάτων, απ’ ότι μπορώ να καταλάβω, προτιμώ να μην γράψω εδώ τα χθεσινά θέματα, αφού δεν έχω την πρωτότυπη και ως εκ τούτου απολύτως ακριβή διατύπωση τους.                                                                                               Πάντως, όλα τα θέματα ήταν απαιτητικά και πολύ ποιοτικά- εκτός ίσως από το θέμα 1α, που ήταν εύκολο- αλλά ιδιαίτερα  το 2β (διαφορά προβολικής και τομογραφικής απεικόνισης στην Πυρηνική Ιατρική)  αλλά και το Doppler, που υποδεικνύει στα παιδιά πως δεν απαγορεύεται ένα θέμα που ζητήθηκε μια χρονιά, να ζητηθεί και την επόμενη…  

                                                                                                                                                                       Καλά αποτελέσματα!          

Τρίτη 25 Μαΐου 2021

Για τα θέματα στην Οδοντιατρική Αθήνας.

 

   Άρχισε χθες το τριήμερο των κατατακτηρίων στην Οδοντιατρική Σχολή της Αθήνας, με την εξέταση του μαθήματος της Ιατρικής Φυσικής. Τα θέματα ήταν 3 και την ακριβή διατύπωση τους δεν την έχουμε, μιας και η Σχολή δεν τα δημοσιοποιεί. Τα μαθαίνουμε από τα παιδιά στο…περίπου, αφού και ανάμεσα τους ακούμε συχνά διαφορετικές διατυπώσεις, ανάλογα με το πώς τα κατάλαβε το καθένα. Όταν μάλιστα οι διατυπώσεις είναι μεγάλες, είναι ακόμα δυσκολότερο να μεταφερθούν αυτολεξεί. Το ότι δεν δημοσιοποιούνται τα θέματα, απ’ έξω φαίνεται ως προσπάθεια αποφυγής δημόσιου σχολιασμού τους. Πιστεύω βέβαια, πως οι σχολές δεν το έχουν αντιληφθεί και όχι πως φοβούνται την δημόσια έκθεση τους…

  Τέλος πάντων. Τα θέματα φαίνεται πως ήταν αρκετά καλά και απαιτούσαν καλή κατανόηση της ύλης. Σχετικά εύκολο μπορεί να θεωρηθεί μόνο το θέμα από την Φυσική του ανθρωπίνου σώματος, που κι αυτό απαιτεί προσεκτική και με βάση τους νόμους της φυσικής, απάντηση. Η διάρκεια (ο χρόνος) συγκρίνει δυνάμεις, μόνο αν πρόκειται για ίσες μεταβολές της ορμής.

  Να σχολιάσω κάτι ακόμη:  Είναι καλύτερο τα ερωτήματα να είναι πολλά, ώστε να μειώνεται η σημασία του παράγοντα της τύχης ή της ατυχίας επίσης. Στα πλαίσια της δίωρης εξέτασης βέβαια, αυτό προϋποθέτει πως θα είναι σύντομης σχετικά απάντησης. Αλλά αυτό θα επιτρέψει στον εξεταστή, να διαπιστώσει πόσο εύστοχες, λιτές και πλήρεις θα είναι οι απαντήσεις.  Στα Γιάννενα βάζουν 10 ερωτήματα. Στην Πάτρα και στην Κρήτη 8. Στην Λάρισα 6. Τα τρία τελευταία χρόνια, στην Οδοντιατρική της Αθήνας, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν σε 3 μόνο θέματα!  Νομίζω πως η ομάδα των εξεταστών, πρέπει να το ξαναδεί και να αναθεωρήσει. Σε όσο πιο πολλά θέματα εξεταστούν οι υποψήφιοι, τόσο πιο ασφαλές θα είναι το συμπέρασμα για το πόσο καλά προετοιμασμένοι είναι…


   Αλλά, στο μεταξύ, έλαβα και το πρωτότυπο έντυπο των θεμάτων και τα παραθέτω αυτολεξεί:

   1.  Ποιοι είναι οι τέσσερις βασικοί μηχανισμοί αλληλεπίδρασης ιοντίζουσας ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας και ύλης, στην περιοχή των ενεργειών που ενδιαφέρει τις διαγνωστικές και θεραπευτικές εφαρμογές στην Ιατρική; Απο ποια φυσικά μεγέθη εξαρτάται η πιθανότητα να λάβει χώρα ο κάθε ένας απο τους παραπάνω μηχανισμούς αλληλεπίδρασης ανά μονάδα μάζας τυχόντος υλικού;  Με ποιόν απο τους παραπάνω μηχανισμούς θα σημειωθεί ποσοστιαία μεγαλύτερη μεταφορά ενέργειας ανά αλληλεπίδραση, σε δεδομένο υλικό;   (δικαιολογείστε την απάντηση σας)

  2.  Εξηγήστε (και με σχήμα) τη δημιουργία σήματος ελεύθερης επαγωγικής απόσβεσης (free induction decay signal) στην απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού και την σημασία του.

  3.  Με τη βοήθεια του δεύτερου νόμου του Νεύτωνα, εξηγείστε τη σημασία της διάρκειας της επιβράδυνσης σε μια σύγκρουση, σε σχέση με τις δυνάμεις που ασκούνται μεταξύ των σωμάτων που συγκρούονται.  Αναφέρατε ένα παράδειγμα, που εκμεταλλευόμαστε την εξάρτηση αυτή, στην οδική ασφάλεια. Ποιες είναι οι επιδράσεις της επιτάχυνσης στο ανθρώπινο σώμα;

 

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Προς μεγάλη αναβολή των κατατακτηρίων;

 

Εξαπλώνεται  τις τελευταίες ώρες μια φημολογία: Πως το Υπουργείο σκέφτεται να μετακινήσει για το Φθινόπωρο, τις κατατακτήριες εξετάσεις του Ακαδημαϊκού έτους 2020-2021, που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τον Δεκέμβρη που μας πέρασε. Εάν, πράγματι υπάρχει αυτός ο προβληματισμός, θα ήθελα να επισημάνω, μήπως και ληφθούν υπ’ όψη, τα παρακάτω:

-      Οι υποψήφιοι έχουν ολοκληρώσει την προετοιμασία τους από καιρό, καθώς έπρεπε να είναι έτοιμοι για αυτές τις εξετάσεις , από το τέλος του Νοέμβρη και μια τόσο μεγάλη αναβολή θα είναι γι’ αυτούς, έντονα ψυχοφθόρα, καθώς θα παρατείνει και μάλιστα για πολύ, την αγωνία τους, την αβεβαιότητα τους  και την δοκιμασία της αντοχής τους.

-      Ο λόγος βέβαια, που έχουν έρθει φέτος έτσι τα πράγματα, είναι γνωστός σε όλους, είναι πολύ σοβαρός και αυτό το κείμενο, δεν έχει σκοπό να τον αγνοήσει. Παλεύουμε όλοι, να βγούμε από αυτή την δοκιμασία, με τις λιγότερες απώλειες. Παρ’ όλα αυτά όμως, νομίζω πως οι κατατακτήριες μπορούν να πραγματοποιηθούν και μάλιστα με μέγιστη ασφάλεια, επειδή:

-            Συμμετέχουν σε αυτές λίγα άτομα. Στις κατατακτήριες του 2019, συμμετείχαν γύρω στους 30 στην Φαρμακευτική Αθήνας, γύρω στους 70 στην Οδοντιατρική Αθήνας,  170 στην Ιατρική Αθήνας, 70 στην Ιατρική Πάτρας αρκετά λιγότεροι στην Κρήτη και στην Λάρισα κλπ (τα νούμερα δεν είναι απολύτως ακριβή, καθώς οι περισσότερες σχολές δεν ανακοινώνουν πλήρη στοιχεία, είναι όμως, σας βεβαιώνω, πολύ κοντά στα πραγματικά).

-        Τα αμφιθέατρα των σχολών είναι άδεια, καθώς δεν πραγματοποιείται στις σχολές, δια ζώσης διδασκαλία. Επομένως υπάρχει, με μεγάλη άνεση, η δυνατότητα να τηρηθούν τα μέτρα.

-      Η μετάβαση  προς και από τις σχολές, μπορεί να επιτραπεί με ειδική άδεια για τους υποψηφίους, για 3 όλες κι όλες, φορές. Σήμερα - με τα μέτρα και όχι παράνομα - επιτρέπεται η μετάβαση καθημερινά, μερικών δεκάδων χιλιάδων ελεύθερων επαγγελματιών στα γραφεία και τις δουλειές τους.

-           Η αναγκαία επιτήρηση επίσης νομίζω πως είναι εύκολη, καθώς το προσωπικό των σχολών, αυτή την περίοδο, είναι σίγουρα περισσότερο διαθέσιμο, απ’ ότι τις περιόδους που η σχολές βρίσκονται σε πλήρη λειτουργεία.

-          Έχω ακόμη την εντύπωση, χωρίς όμως να είμαι ούτε αρμόδιος, ούτε και βέβαιος, καθώς παρακολουθώ απέξω και όχι από  μέσα, την λειτουργεία των σχολών, πως θα ήθελαν να τελειώσουν τώρα και όχι με την έναρξη της νέας χρονιάς, τις κατατακτήριες εξετάσεις.

Τέλος, δεν προκύπτει από πουθενά, αλλά καλού – κακού ας ειπωθεί, πως δεν πρέπει ούτε συζήτηση να γίνει για το αν μπορούν οι κατατακτήριες να πραγματοποιηθούν με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, παρά μόνο με την φυσική παρουσία των υποψηφίων.

 

Το παρόν κοινοποιείται στην Υπουργό παιδείας και στις διοικήσεις των σχολών.


Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Αναβολή κατατακτηρίων - Έναρξη νέων τμημάτων.

     Με υπουργική απόφαση, αναβλήθηκαν οι φετινές κατατακτήριες, που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν, σύμφωνα με τον νόμο, στο διάστημα 1-20 Δεκέμβρη του 2020. Αυτό παρατείνει την αγωνία των μαθητών μας, αλλά παρατείνει και την δική μας συμπαράσταση στην προσπάθεια τους, με τρόπο που ήδη τον συζητάμε  μαζί τους. 

    Παράλληλα, η προετοιμασία για τις κατατακτήριες του Δεκέμβρη του 2021 θα ξεκινήσει αμέσως μετά τις γιορτές, την Δευτέρα 11 Γενάρη.  Τα μαθήματα θα γίνονται στην Ζαλόγγου, με φυσική παρουσία των υποψηφίων. Σε περίπτωση, που  αυτό δεν θα είναι επιτρεπτό, θα υπάρχει η δυνατότητα διαδικτυακής παρακολούθησης.

    Όπως κάθε χρόνο, θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας για την συμμετοχή σε αυτά τα τμήματα. Θα πρέπει να πω, ότι μετά την συμπλήρωση των τμημάτων, δεν γίνονται δεκτοί άλλοι υποψήφιοι και αυτό τελευταία συμβαίνει σχετικά νωρίς. 

    Απαραίτητο για την συμμετοχή είναι, να έχει προηγηθεί μέσα στον Δεκέμβρη, μια ενημερωτική συνάντηση, στην οποία θα παρουσιαστεί όλος ο προγραμματισμός αυτής της προετοιμασίας  (ώρες, οικονομικό, αριθμός υποψηφίων ανά τμήμα, βοηθητικό υλικό, διαγωνίσματα κλπ , που συχνά με ρωτάτε μέσω email). 

     Καθώς οι συνθήκες δεν ξέρουμε πότε θα επιτρέψουν μετακινήσεις, οι συναντήσεις αυτές θα πραγματοποιούνται μέχρι τότε διαδικτυακά, μέσω Skype, αφού προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.